Тільки література дарує відчуття доторку до ішної людської особистості в усій її повноті, з усіма вадами й величчю, обмеженістю, ницістю, заяложеними думками та забобонами; з усім тим, що зворушує її, зацікавлює, бентежить і викликає у неї огиду. Тільки література дозволяє спілкуватись з небіжчиком, причому ближче й ґрунтовніше, ніж якби ви говорили з другом; адже хоч би якою давньою і глибокою не була дружба, більш посутньої розмови, ніж із чистим білим аркушем, коли звертаєшся до незнайомця, – не вийде

Коли книжка до душі, то це означає, що до душі й сам автор, з яким хочеться познайомитися та проводити час у спілкуванні

Скільки людей – стільки й способів думання і жодним чином цю першорядну нерівність не можна не лише усунити, а й зменшити

Фундаментальна несправедливість – в чоловіків старіння дуже повільно впливає на сексуальний потенціал, тоді як у дінок ця руйнація відбувається приголомшливо швидко, за кілька років, а іноді й за кілька місяців

“Щасливі ті, кого задовольняє життя, хто бавиться в нього і знаходить у ньому втіху”,- цією фразою Мопассан починав статтю про роман “Назворіт” для журналу “Жиль Бас”

Часто за агресією приховується прагнення спокусити – я читав про це в Бориса Цирюльника, а Цирюльник – серйозний тип, тут не до жартів, крутий авторитет серед психологів

Зрештою, чи обов’язково від життя має бути користь? Ціле тваринне царство та переважна більшість людей проживають життя жодного разу не замислившись про власну корисність. Вони живуть, бо живуть, – от і все, приблизно так міркує більшість; гадаю, що і вмирають,  бо вмирають, – на цьому аналіз їхнього існування завершується

Дивно, але країни Заходу неймовірно пишалися виборчою системою, яка дозволяла ділити владу між двома ворожими зграями ( ліві та праві ) – щоб накинути її державам, які не поділяли захвату цією забавкою, вони навіть наважувалися розв’язувати війни

Історія Кассандри дає нам приклад песимістичних прогнозів, які обов’язково справджуються

Серед інтелектуалів, політиків та журналістів 1930-х років спостерігалося явище одностайного переконання, буцімто Гітлер “врешті-решт отямиться”. Певно, люди, які щасливо жили у певній суспільній системі, не здатні уявити точку щору інших людей – які ніколи еічого доброго від цієї системи не чекали і палко жадають її знищення

Вона подивилась на нас, двох чоловіків, тепло і водночас насмішкувато – так жінки зазвичай стежать за розмовою чоловіків, за цим дивним явищем, яке межує між педерастією і дуеллю

Коли методично мовчиш, дивлячись просто в очі та удаючи, ніби всотуєш слова, люди продовжують говорити. Вони обожнюють, коли їх слухають – про це відомо тим, хто проводить усілякі опитування; відомо про це також письменникам і шпигунам

Вислів “Після мене хоч потоп” приписують то Людовикові П’ятнадцятому, то його коханці мадам де Помпадур. Цей вислів якнайкраще характеризував мій настрій, проте чи не вперше мене відвідала тривожна думка: адже “потоп” міг відбутись і до мого скону!

Ті, кому вдається отримати статус університетського викладача, навіть не припускають, що політичні зміни можуть хоч якось вплинути на їхнє становище; вони почуваються недоторканними

Економіка – це найлегше, а геополітика то й взагалі – туманом в очі; той, хто “контролює дітей”, контролює майбутнє – і крапка

Щурі – дуже розумні тварини. Напевно переживуть людину. В усякому разі, соціальна система щурів значно стійкіша

Вбрані впродовж дня у непроникні чорні бурки, увечері заможні саудитки перетворювалися на райських пташок – вдягали корсети, ажурні станики й стрінги, оздоблені мереживом і дорогоцінним камінням; вони були повною протилежністю мешканкам Заходу, які вдень мусили бути елегантними й сексуальними, адже від цього залежав їхній соціальний статус, а ввечері, повернувшись додому, миттєво в’янули, втомлено відмовляючись від будь-якої спокуси і натягаючи на себе безформні, потворні речі

Священники, що, позбавлені плотської насолоди, гучно радіють вишуканим стравам і старим винам

Нині спільне життя життя варто було б починати у п’ятдесят-шістдесят років, коли постарілі, напрацьовані тіла прагнуть лише звичних доторків – заспокійливих і цнотливих

Я вже багато років добре усвідомлював, що збільшення відстані (яка перетворювалася на прірву) між населенням і тими, хто виступав від його імені – себто політиками й журналістами,- неодмінно мало призвести до хаотичного, жорсткого й непердбачуваного результату. Франція, як і решта країн Західної Європи, давно вже йшла до громадянської війни, це було очевидно

Пара – це цілий світ, окремий закритий світ, який рухається всередині більшого світу, ніколи насправді не досягаючи його меж

Головний ворог мусульман, той, якого вони бояться і ненавидять найдужче – не католицизм, а секуляризація, світськість, атеїстичний матеріалізм. Для них католики – віруючі, а католицизм – одна із “релігій книги”; просто треба перконати католиків зробити ще один крок – поийняти іслам: насправді мусульмани дивляться на християнство саме з такої точки зору – і дивилися так завжди

Бат Єор – британська есеїстка, запровадила у обіг терміни “дзимі” та “Єврабія”- Європа, підкорена арабськи світом

Оскільки від часу заснування Ізраїль постійно перебуває у стані війни, вбивства й бої тут усім видаються неминучими, майже природними – принаймні, не заважають насолоджуватися життям

Акторський фах – досить химерний та вимагає більшої віри у втручання вищих сил, ніж у решті професій

Саме існування політичного протистояння (хай навіть штучного) є необхідною передумовою злагодженої роботи ЗМІ – а може, й побутування серед населення хоча б формальної віри в демократичність процесу

Дистрибутизм – це напрям у філософії економіки, що з’явився в Англії на початку 20 ст. під впливом ідей Ґілберта Кейта Честертона та Гілера Беллока. Цю течію подавали як “третій шлях”, відмежовуючись від капіталізму і комунізму (який називали “державним капіталізмом”). Основою дистрибутищму було скасування поділу між капіталом і працею. Сімейне підприємство вважалося за основну і природну одиницю економіки; у деяких галузях промисловості, коли виникала потреба в об’єднанні у більші компанії, мало робитись усе можливе, щоби працівники ставали акціонерами та брали участь в управлінні підприємством

Есе філософа Паскаля Брюкнера, де, констатуючи занепад шлюбу за коханням, автор виступав за повернення до шлюбу за розрахунком

Я не мав сили жити заради себе, а когось іншого біля мене не знаходилося

Принцип субсидіарності, згідно з яким жодне утворення (суспільне, економічне чи політичне) не мало права перебирати на себе функцію, яку можна було довірити утворенню меншому

Одна з небагатьох утіх на землі полягає в тому, щоби вмоститися в ліжку, самому, зі стосом добрих книжок і пачкою тютюну

Ніцше, що мав нюх, мов у старої суки, не помилявся, вважаючи сутність християнства глибоко жіночою

Ньютон вірив у Бога, вірив затято – настільки, що останні роки життя присвятив тлумаченню Біблії, єдиного сакрального тексту, доступного йому

Саме християнське уявлення про втілення Бога свідчить про смішні претензії. Бог обернувся на людину… А чому не на жителя Сиріуса чи галактики Андромеди?

Думки Арнольда Джозефа Тойнбі про те, що цивфлізації не гинуть від чиєїсь руки, а вбивають самі себе

Зникли деякі навички, скажімо, виготовлення сабо чи мистецтво грати на дзвонах. Хіба можна за таких умов не повірити в занепад Європи?

Найвище щастя людини полягає у повній упокореності

Для мене є очевидним зв’язок між абслютним підкоренням жінки чоловікові – як це змальовано в “Історії О” Анн Сесіль Декло (псевдоніми Домінік Орі, Полін Реаж) – та покрою людини Богові – як це передбачає іслам

Іслам – єдина релігія, що забороняє використання перекладу під час служби; адже Коран складається з ритмів, рим, наспівів, асонансів. Саме це – його основа, поетична основа, єднання звучання та смислу; саме вона дозволяє розповісти про світ

Рак нижньої щелепи – як у Гюїсманса; серед курців цей тип раку дуже поширений – він спіткав Фройда

Ностальгія ніяк не пов’язана з естетичними почуттями – вона не має нічого спільного і з щастям; ми ностальгуємо за певною місциною лише тому, що там росли – і не має значення, добре нам там було чи погано

З віком я відчував, що Ніцше став мені ближчим, – цього не уникнути, коли у вас проблеми з сексом

Завдяки своїм манірності та м’якості, а також негідному заграванню з прибічниками прогресу, Католицька церква не мала змоги чинити опір занепадові звичаїв. Не могла відверто й затято стати на заваді гомосексуальному шлюбові, праву на аборт та діночій праці

Стимулюйте людину еротично ( до речі, перелік подібних стимулів – стандартний: декольте, мініспідниці завжди діють; як кажуть іспанці tetas y culo – цицьки та зад) – і вона відразу відчує сексуальний потяг; усуньте стимули – і потяг зникне, а за кілька місяців ( часом і за кілька тижнів) людина взагалі не згадуватиме про секс

Якщо людина й здатна хоч трохи змінюватися, то тільки завдяки гнучкості розуму жінок